Esinsa Gaskets, innovació i Creixement Sostenible

20/02/2024

En cinc anys, ESINSA GASKETS ha duplicat la facturació i la plantilla (fins a situar-se en prop de 5 milions d’euros i gairebé 40 persones), després d’una inversió acumulada de més de 2 milions d’euros. Aquest creixement del negoci i del seu equip humà (amb una incorporació notable de dones, que avui tripliquen la xifra del 2018) ha vingut de la mà d’una aposta per a la fabricació pròpia de solucions a mida i d’alt valor afegit en juntes d’estanquitat i cargols industrials.

En aquest temps, aquesta empresa d’origen familiar especialitzada en el sector químic i petroquímic ha destinat més d’1 milió d’euros a l’automatització i la robotització del seu centre productiu i logístic de Tarragona, on destaquen la incorporació de maquinària d’última generació en tecnologia de tall per plasma/aigua i 5G, fabricació additiva i logística robotitzada.

Part d’aquestes inversions han rebut el suport del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, amb la visita del conseller Roger Torrent i Ramió a les instal·lacions d’Esinsa Gaskets al polígon Riu Clar de Tarragona, per conèixer de primera mà les seves darreres iniciatives a Indústria 4.0 i descarbonització, a més dels propers plans de creixement.

En paral·lel a les inversions en Indústria 4.0, ESINSA GASKETS ha invertit en els darrers dos anys prop d’1,3 milions d’euros a ampliar la superfície de naus disponibles a Tarragona, on avui ocupa 2.200 metres quadrats construïts i 1.500 metres quadrats de pati, als quals s’afegeixen 2.000 metres quadrats més construïts i 1.000 metres de pati en una nau annexa, preparada per albergar futures expansions.

Cadascuna d’aquestes naus inclou al sostre una instal·lació fotovoltaica de 100kW (que sumen en conjunt 200kW), suficients per generar l’electricitat que demana Esinsa Gaskets en la seva activitat industrial, i que han rebut el suport econòmic dels fons Next Generation EU de la European Commission, vehiculats a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

José Maria Quintana, CEO d’Esinsa Gaskets, justifica aquest salt qualitatiu en el marc d’una tendència, tant a la Unió Europea com als EUA, que busca revitalitzar la base industrial: “Amb la pandèmia -va explicar- vam ser tots molt conscients dels riscos que tenen les interrupcions a les cadenes logístiques de subministrament, riscos que encara veiem avui. D’aquí la necessitat de tenir una indústria de proximitat, arrelada al territori, socialment i ambientalment responsable. Des d’Esinsa Gaskets hem volgut fer la nostra contribució a aquest objectiu comú, perquè creiem en aquest futur industrial, que genera benestar i riquesa”.

Per la seva banda, Roger Torrent i Ramió, conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, va assegurar que “gràcies a inversions com la d’Esinsa Gaskets, les empreses industrials guanyaran múscul, reforçant el teixit industrial català, capacitant-lo per aprofitar noves oportunitats de negoci”. Torrent també va posar en valor els beneficis d’aquests projectes que són “un èxit per al conjunt del país ja que contribueixen a crear treball de qualitat, a enfortir el teixit productiu, la transició verda i l’equilibri territorial”.

Amb els mercats principals d’aquesta empresa a Espanya i Portugal, bona part de la seva activitat està vinculada al pol petroquímic de Tarragona, on Esinsa Gaskets és un soci de referència d’algunes de les principals empreses presents, amb capacitat per fabricar peces úniques amb les especificacions requerides pels seus clients.

De cara a l’any 2024 vigent, ESINSA GASKETS vol continuar creixent amb noves inversions en capacitat productiva i descarbonització (on es destinaran uns 250.000 euros en aquest exercici) i l’obertura de nous mercats i àrees de negoci, destacant l’expansió per Amèrica Llatina i la consolidació i creixement dels projectes internacionals, amb nous productes de fabricació pròpia i serveis d’enginyeria per al sector químic.

Esinsa Gaskets vol compartir aquí l’extensa peça informativa que la televisió TAC12 va fer amb motiu de la visita institucional del conseller Torrent, on va poder intercanviar impressions amb el fundador d’aquesta empresa, Paco Jodar , el seu CEO, José Maria Quintana, el Director General, Federico Lorger, i la directora d’Innovació i Desenvolupament de Negoci, GIOVANNA DI SIBIO.